Warning: Creating default object from empty value in /home/awihbagslo/ftp/serwisy_eko-edukacja/etykiety.eko-edukacja.org.pl/class/class_DBquestion.php on line 304
Warning: Creating default object from empty value in /home/awihbagslo/ftp/serwisy_eko-edukacja/etykiety.eko-edukacja.org.pl/class/class_DBquestion.php on line 287
Warning: Creating default object from empty value in /home/awihbagslo/ftp/serwisy_eko-edukacja/etykiety.eko-edukacja.org.pl/class/class_DBquestion.php on line 287 Konspekt III : Ekoznakowanie towarów (...) -> ekoedukacja
Ekoznakowanie towarów w Polsce i Unii Europejskiej i inne znaki informacyjne dla konsumenta
Opracowali: dr Mariusz Sołtysik mgr Violetta Sołtysik
Ekoznakowanie towarów w Polsce i Unii Europejskiej i inne znaki informacyjne dla konsumenta
Scenariusz do wykorzystania na lekcjach geografii, biologii, chemii, przyrody, w trakcie realizacji ścieżek między-przedmiotowych, godzinie wychowawczej
Cele:
przekazanie informacji na temat eko- znaków i znaków informacyjnych
przekazanie informacji na temat zasad świadomego dokonywania wyboru towarów podczas zakupów
Cele kształcenia w kategoriach operacyjnych:
Uczeń zapamiętuje:
pojęcie produktu ekologicznego
informacje na temat eko- znaków i innych znaków informacyjnych
Uczeń rozumie:
potrzebę dokonywania świadomych wyborów podczas robienia zakupów
zasady wyboru produktów ekologicznych i system znakowania ekologicznego
Uczeń umie:
precyzować sensowne wnioski,
współpracować w grupie rówieśniczej, szanuje zdanie innych
Postawy:
Uczeń:
doskonali umiejętność pracy w grupie
chce chronić środowisko,
rozwija umiejętność analizowania i interpretowania faktów,
jest wrażliwy na środowisko przyrodnicze
Metody i formy pracy:
pokaz i opis, interpretacja, elementy wykładu
Materiały potrzebne do realizacji lekcji:
różne rodzaje opakowań ze znakami informacyjnymi i eko- znakami
Przebieg zajęć:
Dyskusja z klasą na temat produktów kupowanych przez nich i ich rodziny. Kto dokonuje najczęściej zakupów? Rodzic? Rodzeństwo? Na co zwraca uwagę przy zakupie towaru? Na cenę, jakość, producenta?
Zapoznanie uczniów z pojęciem produktu ekologicznego. Czy mogą podać przykłady towarów, które według nich są bardziej ekologiczne niż inne?
Wprowadzenie przez nauczyciela pojęcia eko-znaku. Pokazanie przykładowych eko- znaków dla Polski, Niemiec, Unii Europejskiej, innych krajów.
Pokaz i opis – pokaz przyniesionych na lekcję przez nauczyciela opakowań towarów zawierających przykłady eko-znaków i innych znaków informacyjnych.
Zadanie domowe: wycieczka się do sklepu samoobsługowego i znalezienie tam przykładów towarów zawierających eko- znaki i znaki informacyjne. Zapisz, jaki to towar, kto jest producentem, rok produkcji, jaki znak zawiera produkt.